הרומן שלי עם שיטת האיזונים התחיל עוד בשנה הקלינית בלימודים, בה למדנו על קצה המזלג חלק משיטת האיזון בהקשר של אורתופדיה וכאב.

זה היה נחמד, ויעיל, אבל היה חסר משהו.

בינתיים סיימתי את הלימודים, וכבר היתה לי קליניקה פעילה בה טיפלתי במגע, כוסות רוח, מוקסה ודיקור. עבדתי במקביל בקופת חולים במגע 3 משמרות בשבוע, ובשאר הזמן בקליניקה הפרטית.

התוצאות היו סבירות, חלק מהמקרים עזרתי וחלק לא – ככה זה בהתחלה.

לאחר כשנתיים, עברנו לקליניקה גדולה יותר בתל אביב – מהלך מלחיץ, כי זה הצריך משאבים כלכליים גדולים יותר.

בדיוק אז הגיע ד"ר טאן לסדנה הראשונה שלו בארץ. ההתלבטות היתה גדולה, בכל זאת קורס של 4 ימים שעולה לא מעט כסף שהיה חסר באותה תקופה.

לאחר התייעצות עם אשתי, החלטנו שכן אעבור את הקורס.

זו היתה ההחלטה המקצועית, העסקית והכלכלית הטובה ביותר שעשיתי.

בסוף הסדנא, ד"ר טאן אמר לנו: "נסו את השיטה על 21 מטופלים, אם הם לא מרוצים אני מחזיר לכם את הכסף" (לא באמת האמנו לדבריו, אבל זה היה משעשע).

אני, כידוע, "ראש בקיר" וכשנותנים לי משימה – אני עושה אותה. אז התחלתי ליישם את השיטה על כל המטופלים שלי בלי יוצא מן הכלל.

כמובן שבהתחלה חזרתי שוב ושוב למחברת ולסיכומים, לא הבנתי הרבה דברים, והכל הלך לאט. אבל מתוך 21 מטופלים, לפחות ב- 17 מהם היתה הצלחה שלא היתה קודם – וההצלחה היתה מהירה ומפתיעה – גם אותם וגם אותי!

"עם הצלחה לא מתווכחים" אמרתי לעצמי, והחלטתי להתעמק בשיטה. חפרתי עוד ועוד, למדתי עוד ועוד בשיטה – למה לעשות ככה ולא ככה, מתי את זה ומתי את זה, מתי איזון פשוט ומתי גלובלי, מתי שיקוף והדמיה ומתי התמרה?

ככל שעבר הזמן, המטופלים היו יותר מרוצים – והקליניקה פרחה. כמה פרחה? לאחר כמה זמן עברנו לקליניקה הנוכחית שלנו בגבעתיים, מקום שהיינו יכולים לחלום עליו לפני זה.

[/fusion_separator]

יש כמה הנחות שגויות שאני נתקל בהן, בנוגע לשיטה: "השיטה שטחית", "זה רק לכאב", "זה רק סימפטומטי".

למפקפקים (אותם אני מכבד) אני שמח לבשר שהשיטה אינה שטחית, לא מטפלת רק בבעיות כאב אלא גם בבעיות מורכבות ופנימיות, ואמנם ההטבה בסיפמטום מהירה – אבל היא ממש לא רק סימפטומטית.

מדובר בשיטה  – מתודיקה – קלה להבנה, מפשטת את ההבנה של הדיקור, קלינית, יעילה וחכמה. רק צריך לדעת איך לעבוד איתה – והתוצאות יהיו בהתאם.

אמנם, רוב העבודה שלי בקליניקה היא סביב טיפול בכאב, פציעות ספורט ובעיות אורתופדיות. יחד עם זאת, יש מטופלים שמגיעים בגלל כאב אך יש להם "תיק" שלם של בעיות מורכבות, ובהן חייבים לטפל. חלקם נשארים לטיפול בבעיות אלה לאחר שהבעיה האורתופדית עברה, ויש גם מטופלים שמגיעים בלי כאב אלא עם בעיה פנימית (בעיות עיכול, בעיות נפש, מתח, סכרת, לחץ דם ועוד) – וגם בבעיות אלה ההצלחה של השיטה מהירה ויעילה.

בשנים האחרונות, אגב, "נטשתי" את רוב הכלים הנוספים שהשתמשתי בהם בהתחלה – מגע, מוקסה, צמחים (עדיין משתמש מעט) וכוסות רוח (כנ"ל – משתמש, אבל לעתים רחוקות).

למה נטשתי? כי אני מאמין שפשוט לא צריך את הכלים האלה ברמה הקלינית.  השיטה כ"כ יעילה ומהירה, ושילוב שלה עם עוד טכניקות מבחינתי הוא בחזקת "כל המוסיף גורע".

[/fusion_separator]

עכשיו יש לכם הזדמנות – להצטרף לסדנא מרוכזת בנושא שיטת האיזון, סדנת סופ"ש שתתקיים בשישי-שבת 28-29.6.19 בגבעתיים. 

בסדנא תלמדו את עיקרי השיטה הקליניים הרלבנטיים ביותר, עליהם מבוססת 90% מהעבודה שלי בקליניקה.