מי שעוקבים אחרי החומרים שאני מפרסם, ולמי שכבר מכירים קצת קינזיוטייפינג – יודעים שעם קינזיוטייפ אפשר להקל על כאבים אקוטיים וכרוניים.

הם גם יודעים שרוב טכניקות ההקלה על כאב מקומי (שלא קשור דווקא לתנועה מסוימת – כמו דלקת, שריר תפוס, חבלה / טראומה וכו'), שיטת ההדבקה היא בטכניקת Space Correction.

הכוונה היא ליצור מרווח – Space – בין העור לרקמות שמתחתיו, ובכך לעודד זרימת דם, לימפה וחומרים נוגדי דלקת. זה מתבצע על ידי מתיחת הטייפ לשני הצדדים באופן שווה, ויישום מתח בד"כ בין 30-50%. 

בתוך ה"משפחה" של Space Correction יש כמה טכניקות הדבקה, לכל אחת יש ייעוד ספציפי – טיפול בכאב מאוד ממוקד (Donut hole), טיפול בכאב נקודתי "גדול" יותר (I strip, Star), וטיפול בשטח גדול עד גדול מאוד – Web application.

לכל אלה מצטרפת טכניקה נוספת, מתקדמת, שנקראת Basketweave Application.

הרעיון הוא אותו רעיון – מתיחת הטייפ לצדדים, אך הגזירה שונה.

הגזירה עצמה מאפשרת לגוף לייצר "מעקפים" ובכך להקל על כאב, דלקת ונפיחות במקרים מסוימים.

ההבדל בינה לבין האחרות – היא שהיא מטפלת באיזור צר וארוך. למשל – שין ספלינטס (כאבים בעצם השוק), כאב לאורך הזרוע (מהכתף, למשל) או האמה (כמו דלקת בשרירי האמה או אפילו טניס אלבו), כאב במיניסקוס או רצועה בברך וכו'.

מילת המפתח היא "איזור ארוך וצר" (כי לאיזור רחב נשתמש בטכניקת Web).

כשמטפלים בכאב אקוטי ניישם מתח נמוך יחסית – עד 30%, אך כשנרצה לטפל בכאב כרוני יותר או עמוק יותר, אפשר ליישם גם 50%.

בסרטון תמצאו הסבר מפורט על סגנון הגזירה וההדבקה הייחודי. הסרטון הוקלט במהלך קורס טייפינג מקצועי למטפלים.

אם התחום מעניין אתכם, אתם רוצים ללמוד או מאפס או שכבר יש לכם אפילו נסיון או למדתם קינזיוטייפ אבל אתם לא מרגישים שאתם מספיק שולטים בשיטה הנהדרת הזו – אתם מוזמנים להצטרף לקורס הקרוב (מתחיל ב 25.10.22).

קינזיוטייפ תעלה קרפלית
טכניקת בסקט לתעלה קרפלית
קינזיוטייפ שין ספלינטס
הדבקת בסקט לשין ספלינטס
קינזיוטייפ שבר בכתף
הדבקת בסקט לכאבים בכתף בעקבות שבר